Sunday 6 April 2014

Welcome to my blog! Välkommen till min blogg!

Hello! Welcome to my blog! (scroll down for Swedish version)

I have just started this blog. My name is Tilda and I am six years old. I love anything that has to do with art, but especially drawing and painting.

Part of the reason that I have started this blog (which I by the way do together with my mummy and daddy who help with uploading drawings and paintings and help me with writing) is to show my drawings and pictures for my relatives who live abroad so they can see what I am doing and what I like. Another reason I started this blog is to show my drawings and paintings to other children who are also interested in art. I hope we can maybe exchange ideas on different things to draw and paint. My mummy has saved a lot of the drawings and paintings I have done over the last year. And, there are many because I do some everyday. It is almost as if I can't stop. Some have been done in series. My signature series is what I call the "Pretty Girls Series". I have already posted part 1 of that series, but there are many more parts to come. I have drawn and painted various themes and they will be posted here as well as time permits. We have to get them all uploaded and that takes some time. In the mean time, I continue to draw and paint creating new series and those will be eventually posted as well. Keep checking back as I will continue to post paintings and drawings.

In addition, I may have other children who like to draw and paint as guest artists on my blog every once in awhile. Who knows I may even do some art reviews!

 If you like my pictures and paintings, please leave comments! I would love to hear from you!

I may also talk about what it is like to grow up bilingual and the challenges that come with trying to read and write in two different languages at such a young age.

Welcome back!

Tilda

Hej! Välkommen till min blogg!
Jag har precis börjat den bloggen. Jag heter Tilda och är 6 år gammal.Jag gillar allt som har med konst att göra, men framförallt gillar jag att måla och teckna!

Jag har delvis börjat den bloggen (vilket jag förresten gör tillsammans med min mamma och pappa som hjälper mig med att ladda upp mina teckningar och målningar samt hjälpa till med att skriva på bloggen) är att visa upp mina tekningar och målningar för mina släktingar som bor utomlands så att de kan se vad jag gör och tycker om. En annan anledning till att jag har börjat blogga är att för att visa upp mina teckningar och målningar för andra barn som också är intresserad av konst. Jag hoppas att vi kan växla idéer om saker att teckna och måla. Min mamma har sparat många av de målningar och teckningar som jag har gjort det senaste året och det finns många eftersom jag tecknar eller målar varje dag. Det är som om jag inte kan sluta. Många har gjorts i olika tema. Mitt favorittema är vad jag kollar för "Pretty Girls Series". Jag har redan lagt upp del 1 av det temat, men det kommer fler delar. Jag har tecknat och målat olika teman och de kommer att läggas upp såsmåningom. Vi måste ladda upp alla teckningar och målningar och det tar sin tid. Emellan åt forsätter jag att teckna och måla och lägga till nya sådana. Kom tillbaka och titta på de nya teckningar och målningar.

 Ibland kommer jag intervjua andra barn som gillar att teckna och måla, precis som jag gjorde med min lilla syster.

 Om du gillar mina teckningar eller målningar, lämna gärna kommentarer.

Det kan hända att jag även skriver om hur det är att växa upp tvåspråkig och hur det känns att lära sig skriva och läsa på två olika språk samtidigt.

 Välkommen åter!

Tilda

2 comments:

  1. Hej TildaGirl!
    Jag heter Lina. Min mamma och jag hittade din blogg av en slump. Den är jätterolig. Jag tycker mycket om dina teckningar. De är jättefina! Kram Lina

    ReplyDelete